Надписът съдържа много поетически думи и изрази, както и отделни откъси в дактиличен размер, но не е цялостно издържан в стихове.
Надписът се датира през първата половина или дори първата четвърт на III в., както личи от формите на буквите и оформлението на стелата. Противно на предположението на първия издател Лоран, стелата не е била преизползвана и това е оригиналният ѝ надпис.
Надписът на Тациан е най-ранният християнски епиграфски текст от територията на съвременна България, а и сред най-ранните подобни паметници в Европа. През този период изглежда не е било безопасно човек да се обяви за християнин, затова Тациан е предпочел да заяви религиозната си принадлежност чрез шифър – няколко групи букви, изписани върху горната и долната рамка. Първата е числото 888 (ΩΠΗ) – знак за името Иисус, понеже сборът от числовите значения на гръцките букви в това име е 888 (ΙΗΣΟΥΣ = 10 + 8 + 200 + 70 + 400 + 200). Подобно кодиране на думи чрез числовите значения на съставящите ги букви, т.нар. изопсефия, се среща в още един надпис от Филипопол, посвещение за т.нар. Висш бог, θεὸς Ὕψιστος (IGBulg 937). От втората група букви, която е била горе вдясно, е запазена само първата буква Δ; разположена симетрично на означението за Иисус, тя може да е съответствала на прозвището Христос или на друго име на християнския Господ. Третата група букви, NZN, е на долната рамка и представлява съкращение за името Ναζαρηνός, „Назарянина“; възможно е вдясно на долната рамка да е имало и четвърта поредица букви.
В самия текст християнството също не е споменато пряко – приемането на кръщение е наречено „изкъпване във вечните Господни води“, а за християнското учение се говори като за „познание за Бога“, „вино Господне“ и „пример, даден в писанията“.
Тациан е един от многобройните преселници от Мала Азия, които се установяват в римския Филипопол през II-III в. сл. Хр. и имат важна роля за проникването и разпространяването в града на различни източни култове, включително християнството. Думите „от Египет избави ме Господ“ са реминисценция за Изхода от Египет, споменаван многократно в библейския текст (напр. Пс. 80:11, κύριος ὁ θεός σου ὁ ἀναγαγών σε ἐκ γῆς Αἰγύπτου; Изх. 16:6, κύριος ἐξήγαγεν ὑμᾶς ἐκ γῆς Αἰγύπτου); те едва ли означават, че Тациан е посетил и Египет по време на скитанията си в търсене на по-добър живот.